به تاکسی سرویس گاهی مواقع نیاز فوری دارید،در این لحظات فاصله زمانی نزدیکترین سرویس برای شما اهمیت پیدا می کند،تاکسی سرویس فاصله زمانی نزدیکترین خودرو هر سرویس آنلاین را به شما نمایش می دهد,14,تا علاوه بر قیمت،امکان مقایسه زمان رسیدن خودرو هم در اختیار داشته باشیدبسیاری از کسانی که در آژانس های تاکسی تلفنی فعالیت می کنند از نقش و اهمیت کار خود آگاهی کاملی ندارند به همین دلیل این کسب و کار در دوره های مختلف همواره به یک شکل عرضه می شود و هر روز از اهمیت آن کاسته می شود.,09905054840-آقای رحیمی,
تاکسیرانی یکی از مشاغل خدماتی است که همزمان با ورود اتومبیل در ایران برای شهروندان تعریف و راه اندازی شده است اما به مرور زمان و با آمدن تاکسی-سرویسخطوط ارتباطی از درون این شغل کسب و کار جدیدی به نام آژانس تاکسی تلفنی به وجود آمد که از طریق خطوط تلفن،تقاضا را به عرضه نزدیک تر کرده است.کسب و کار تاکسی تلفنی اگرچه بسیار کوچک و ساده می نماید اما کار خدماتی ارزشمندی است و می تواند در سیستم نظام شهری جایگاه ویژه ای داشته باشد.یکی از مشکلات کسب و کار در ایران آشنا نبودن صاحبان آن کسب و کار با ارزش،اهمیت،کارکرد و نقش آن در جامعه و اقتصاد شهری است.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دریک،بسیاری از کسانی که در آژانس های تاکسی تلفنی فعالیت می کنند از نقش و اهمیت کار خود آگاهی کاملی ندارند به همین دلیل این کسب و کار در دوره های مختلف همواره به یک شکل عرضه می شود
و هر روز از اهمیت آن کاسته می شود.آمار و ارقام نشان می دهد که به طور متوسط در سال،۶۳ درصد مردم از خدمات تاکسی تلفنی استفاده می کنند.به طور میانگین مردم ایران ۳/۵ بار در ماه از آژانس استفاده می کنند.همچنین نوجوانان،جوانان و افراد مسن به ترتیب بالاترین آمار استفاده از آژانس را به خود اختصاص می دهند،این گروه با کسب ۷۰درصد آمار،بالاترین استفاده کنندگان از این نوع خدمات هستند.یکی از حلقه های مفقوده در کسب و کارهای کوچک در ایران مقوله آموزش است.کسانی که در حرفه های مختلف کسب و کار فعالیت می کنند یا اصلا آموزشی ندیده اند یا به شکل اداری و اجباری دوره کوتاه مدتی را برای اخذ مجوز گذرانده اند برای همین بسیاری از کسب و کارهای کوچک در ایران دارای بازدهی مالی مناسبی نیستند و وقتی از صاحبان این کسب و کار در مورد بهره وری اقتصادی یا درآمدی سوال می شود همواره گلایه دارند.یکی از علت های اصلی رونق نداشتن کسب و کارهای کوچک عدم آگاهی و آموزش ندیدن صاحبان این شغل است.به همین خاطر دسترسی به این کسب و کار در ایران بسیار راحت است.کافی است تا اتومبیل شیک و تمیزی داشته باشید و به آژانس محله مراجعه کنید،صاحب آژانس بلافاصله شما را دعوت به کار می کند.
پس از مدتی همکاران دیگری به مجموعه شما اضافه می شوند اما همه شما از وضعیت کاسبی ناراضی هستید.نتیجه اینکه یا شما از این کسب و کار منصرف می شوید یا مدیر آژانس برای شما ترک کار می زند.همه این فرآیندها نشان می دهد در ایران کسب و کار حرفه ای دیده نمی شود به همین دلیل میزان شناخت افراد نسبت به کاری که انجام می دهند بسیار کم و اندک است.همین آگاهی اندک باعث می شود نتوانند به صورت حرفه ای در این کار فعالیت کنند و طبعا میزان درآمد نیز بسیار کم خواهد بود اما اگر کسی که کسب و کاری مانند تاکسی تلفنی را بر می گزیند کاملا با اصول و قواعد و اهداف و بازارهدف و مشتری هدف آشنا باشد نه تنها به کسب و کار خود رونق می دهد بلکه به اقتصاد محله و شهر و کشور یاری می رساند.نگرانی های زیادی که امروزه در کسب و کارهای مختلف از جمله تاکسی تلفنی دیده و شنیده می شود ناشی از عدم شناخت است.هر کس تصور می کند با داشتن یک اتومبیل و مراجعه به یک آژانس می تواند خدمات مربوطه را ارائه کند اما چون توانایی ارائه خدمات حرفه ای را ندارد میزان مراجعه به او آرام آرام کم می شود و او نیز از این کار دلسرد می شود.در صورتی که کسانی که مایلند در زمینه تاکسی تلفنی خدماتی به شهروندان خود بدهند اگر کلاس های آموزشی لازم را بگذارند شاید بی اغراق بتوانند تا صد درصد میزان درآمد ماهانه خود را افزایش دهند.آژانس تاکسی تلفنی مانند بسیاری از کسب و کارها نیاز به مقدمات و تمهیدات دارد.اگر این تمهیدات و مقدمات برای شروع کار فراهم شود،طبعا آغاز و انجام خوبی می توان برای این کار ترسیم کرد.اول: آداب و اصول خدمات ما باید بدانیم که می خواهیم در تاکسی تلفنی خدمات بفروشیم.بنابراین هر اندازه به اصول و آداب و اخلاق عمومی اشراف داشته باشیم می توانیم طیف وسیع تری از مردم را به سوی خود جذب کنیم.
این اصل مهمی در ارائه خدمات و سرویس دهی تاکسی تلفنی است.شما می توانید با اخلاق خوب و انسانی مشتریان بیشتری نسبت به رقبای خود داشته باشید.دوم: اطلاعات راه ها و خیابان ها کسی که در تاکسی تلفنی کار می کند باید راه ها و خیابان ها و کوچه های محله و شهر خود را بشناسد.برخی از راننده ها حتی محدوده جغرافیایی خود را نمی شناسند،طبیعی است وقتی مشتری به دلیل اینکه شما نشانی را بلد نیستید به جای اینکه ۱۰دقیقه ای به مقصد برسد نیم ساعت یا بیشتر در محله و شهر بگردد بار دیگر به شما مراجعه نمی کند.شما باید تمام کوچه پس کوچه ها و خیابان های شهر را برای زودتر و بهتر رسیدن بدانید و اگر نمی دانید رقیب دانا از شما پیشی می گیرد و مشتری شما را به سمت خود جذب می کند.سوم: حقوق مشتری شما اگر مشتری هدف خود را بشناسید و برای او احترام قائل شوید،طبعا او همواره به شما مراجعه می کند.از زمانی که مشتری در اتومبیل شما نشسته است تا زمانی که پیاده می شود شما باید تا می توانید خدمات رفاهی به او بدهید.پس رادیو و ضبط صوت شما با اجازه مشتری باید روشن باشد
اتومبیل شما باید تمیز و خوشبو باشد.سرعت قانونی اتومبیل شما باید با نظر مشتری تنظیم شود.چهارم: خلاقیت در خدمات شما در هر کسب و کاری نیاز به کارهای خلاقانه دارید و هر اندازه خلاقیت شما در جهت جلب رضایت مشتری بیشتر باشد به همان میزان موفقیت شما در کسب و کار بیشتر خواهد بود.مثلا می توانید در اتومبیل تان هر روز یکی،دو روزنامه بگذارید تا مشتری یا مسافر در طول مسیر آن را مطالعه کند یا یک فلاسک آب گرم برای نوشیدن نسکافه یا چای آماده در داخل اتومبیل بگذارید.این کارها نشان می دهد شما برای مشتری ارزش زیادی قائل هستید.پنجم: هزینه خدمات بی شک شما باید در قبال خدماتی که ارائه می کنید،پولی دریافت کنید و کسی که از این خدمات استفاده می کند نیز باید پولی پرداخت کند اما همواره نوعی بی اعتمادی میان مسافر یا مشتری و راننده وجود دارد و مشتری فکر می کند که بیشتر پرداخته است به همین خاطر شاید مناسب باشد که برای کلیه مقصد های کوتاه یا بلند فیش پرداخت کامپیوتری با مهر و امضای مدیرآژانس صادر شود.این یک نشانه خوبی برای اعتماد سازی است که شما هم به مشتری احترام گذاشته اید و هم از او بیشتر دریافت نکرده اید و چه بهتر که این فیش در داخل یک پاکت با لوگوی آژانس مربوطه باشد.ششم: سیستم نرم افزار مدیریتی مدیریت آژانس می تواند با استفاده از نرم افزارهای مختلف،خدمات الکترونیکی خوبی ارائه کند و با مشتری همواره در ارتباط باشد.این نرم افزار امکانات فراوانی برای مدیریت ارتباط با مشتری دارد که می تواند از این سیستم به شکل مناسبی برای جذب و نگهداری از آن استفاده کند.یکی از دلایل رکود بازار کسب و کار تاکسی تلفنی ها،بهره گیری از شیوه های سنتی است.بسیاری از صاحبان این کسب و کار نمی دانند راه های ارتباط با مشتری چیست اما اگر از سیستم نرم افزاری جدید بهره مند شوند سیستم به آنها راه های ارتباطی را یاد می دهد به طوری که هر روز مشتریان آنها بیشتر می شود.من به عنوان یک شهروند ایرانی دوست دارم زمانی که به یک آژانس تاکسی تلفنی زنگ زدم با من مودبانه حرف بزند،اتومبیل تمیز و شیکی برای من بفرستد.با پیامک نام راننده،نوع اتومبیل و شماره اتومبیل را به من اطلاع بدهد.زمانی که تاکسی از مبدا به سمت منزل یا محل کارمن حرکت کرد،با یک پیامک به من اطلاع داده شود.هزینه سفر به شکل فاکتور کامپیوتری در داخل پاکت به من داده شود.راننده آدم بااخلاقی باشد و به من در حمل احیانا چمدان و کالا کمک کند.ضبط صوت و رادیو به اختیار من خاموش یا روشن باشد.باک بنزین اتومبیل پر باشد و نیمه های راه به سمت پمپ بنزین نرود.اتومبیل دارای شناسه آژانس باشد.راننده لباس یونیفورم مخصوص بر تن داشته باشد.راننده تا زمانی که از او سوال نشد حرف نزند و از مشکلات خود و جامعه نگوید و احیانا سخنرانی نکند.جاده ها و کوچه و خیابان ها را به خوبی بشناسد و مرا در کمترین مدت به مقصد برساند.اصول و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کند.به من کارت ویزیت حرفه ای خودش را زمان پیاده شدن بدهد.اگر راننده ای با این نوع خدمات در خدمت مشتریان باشد،بی تردید درآمدش به چندبرابر می رسد و هیچ گاه حتی لحظه ای بیکار نخواهد بود.رونق کسب و کار نیاز به شناسایی بازار کار و مشتریان هدف دارد.اگر به خوبی نیازها و خواسته های مشتریان خود را در کسب و کار تاکسی تلفنی بشناسیم می توانیم به رشد و توسعه و رونق کسب و کار خود کمک کنیم.